Page content

article content

Printing On Demand: zo blijf je altijd beroemd!

De persen draaien nog steeds op volle toeren voor auteurs als Stephen King, omdat een hoge oplage snel is uitverkocht.

Voordat je zo bekend bent, is Printing On Demand, waarbij een boek wordt gedrukt per bestelling, de unieke oplossing. Deze methode van drukken, brengt grote voordelen mee voor de schrijver!

Printing On Demand wordt ook wel POD genoemd, de afkorting van deze geweldige techniek om boeken te drukken.

Stel, je vindt een uitgever die je een contract geeft voor je boek en het laat drukken in een oplage van laten we zeggen 1.500 exemplaren. Na een jaar zijn er 500 boeken verkocht. De uitgever zit dus nog met 1.000 boeken in zijn maag en is niet van plan je een contract te geven voor je volgende boek.
De 1.000 resterende boeken worden voor een zacht prijsje verkocht aan een handelaar. Naderhand is je boek alleen nog tweedehands te koop. Je bent nog maar nauwelijks op de websites van bol.com, Ako, Bruna e.d. te vinden.

Maar… bij Printing On Demand blijft je boek jarenlang actueel.
Je titel blijft op alle websites te koop staan. Je tweede en derde boek komen er al snel bij en ook die blijven jaar in, jaar uit gewoon verkrijgbaar!

Vooral als het om series gaat, is printing on demand ideaal!

Stel, je hebt een idee voor een omvangrijke boekenserie. Een uitgever toont interesse en geeft je een contract voor het eerste deel. Laten we, net zoals hierboven, zeggen dat de uitgever er 1.500 van drukt. Helaas valt de verkoop tegen. Het wordt een financieel risico voor de uitgever om nu ook al het tweede deel van de serie het licht te laten zien. Met andere woorden, je veelbelovende serie is al na het eerste deel gestopt! Terwijl je al aan deel drie werkt en al een idee hebt voor deel vier.

De kosten zijn veel lager wanneer er pas exemplaren van het eerste deel worden gedrukt als er naar wordt gevraagd. Dan blijven de kosten laag en kan ook deel twee worden aangekondigd en kunnen deel drie en vier vrijwel probleemloos in de markt worden gezet. Zo krijgt je serie heel veel tijd om bekend te worden en is de kans stukken groter dat de verkoop langzaam maar zeker gaat stijgen.

Comment Section

2 reacties op “Printing On Demand: zo blijf je altijd beroemd!


Door Bruce McLeod op 25 juli 2017

Beste Els,
Uitgeven met Lecturium is ook erg mooi.
Serieus uitgeven van je boek in combinatie met marketing en promotie kan nooit gratis zijn.
Bij een minimale afname van 30 exemplaren doen wij alles voor de auteur. Ons concept van uitgeven maakt het mogelijk om een professioneel boek in handen te hebben en dan ook nog marketing en promotie.
e-mailadressen mag je aanleveren, maar hoeft niet.


Door Els op 17 juli 2017

Dit lijkt allemaal erg mooi…maar, wat zijn de kosten voor de auteur en is er geen voorwaarde van bijv. verplichte afnamen, ( 25 of 50 stuks?)of e-mail adressen die aangeleverd moeten worden etc?

Plaats een reactie


*


Phoenix WebsitePhoenix Website