De tv-hit Mindfuck wist zowel in Nederland als Duitsland de kijkers te verrassen met unieke psychologische trucs. Zelf noemt Victor Mids het ook wel goochelen 2.0. Doordat hij is afgestudeerd als huisarts weet hij wetenschap en illusies te combineren. Hij weet als geen ander hoe het menselijk brein werkt en hoe hij deze kan beïnvloeden. Een deel van deze illusies geeft hij nu prijs aan het grote publiek. Dit doet hij met z’n eigen Mindfuck boek. Uiteraard besloten wij het boek te lezen en een korte review te schrijven.

Experimenteren met je eigen illusies

In het Mindfuck boek leer je 101 verschillende illusies en experimenten van Victor Mids. Je kan zo anderen voor de gek houden en een illusie uitvoeren. Hierbij leer je hoe je vrij eenvoudig de hersenen van jezelf of iemand anders voor de gek kan houden. Victor Mids legt ook uit hoe bepaalde illusies nou eigenlijk werken. Je krijgt zo echt een kijkje in de wereld van Mindfuck. Een aantal illusies die je zelf gaat leren zijn: gedachtenlezen, leugens detecteren, op afstand mensen beïnvloeden, iemand online versieren of de sterkste man van het land verslaan. De passie van illusies komt in dit boek echt tot z’n recht.

Wat vinden wij van het Mindfuck boek?

Als je een fan bent van het tv-programma Mindfuck, dan mag dit boek niet in je collectie ontbreken. Het boek is vrij overzichtelijk en is voornamelijk geschreven in spreektaal. Hierdoor is het boek erg toegankelijk en je leert er zelfs een paar illusies van die je zelf kan uitvoeren. De leuke voorbeelden maken het gewoon een geweldig boek om te lezen. Het boek kan ook handig zijn in de praktijk. Dankzij de illusies leer je ook hoe je interacties met vreemden kan verbeteren. Je geeft zo ook je persoonlijke performance een nieuwe draai. Kortom een interessant boek waarmee je interactief aan de slag kan gaan.

You may also like