De Mocro Maffia is een nieuwe generatie criminelen in Nederland. Ze zijn de nieuwe Holleeder van deze tijd. Voorheen hielden ze zich vooral bezig met het stelen en inbreken in dure woningen. Vandaag de dag houden ze zich bezig met de zware drugshandel en liquidaties zodra het fout gaat. In het Mocro Maffia boek krijg je het verhaal te horen van een insider in de wereld van de Mocro Maffia. Je krijgt zo een uniek kijkje in de wereld van de Mocro Maffia. Een fenomeen waarover je vooral in het nieuws verhalen hoort, maar nu precies weet wat er zich nu eigenlijk afspeelt.

Een unieke kijk binnen de Marokkaanse misdaadbendes in Nederland

Voorheen stond de Mocro Maffia vooral bekend om de gewelddadige overvallen van juweliers op scooters. Maar de afgelopen jaren hebben de bendes zich verplaatst in de wereld van drugs. Kortom omdat er nog veel meer geld in te verdienen is. De afgelopen jaren komen de bendes steeds meer in het nieuws. Voornamelijk door de criminele afrekeningen binnen de bendes. Regelmatig gaan de bendes roekeloos te werk en vallen er veel slachtoffers. In dit boek krijg je een uniek beeld van deze wereld binnen Nederland. Het is een toegankelijk boek en je krijgt een goed beeld van wat er zich nu eigenlijk in Nederland afspeelt.

Ons oordeel: Een leuk boek om te lezen

Als je een liefhebber bent van true crime boeken, dan moet je het Mocro Maffia boek gelezen hebben. In het begin kan het boek wel wat ingewikkeld zijn. Voornamelijk vanwege de grote hoeveelheid namen en personages. Maar als je goed op let kan het heel vermakelijk zijn om een beeld te krijgen van de wereld van de Mocro Maffia. Je krijgt zo een uniek kijkje achter de schermen van de berichten die je normaal gesproken in de krant leest.

You may also like