Het grote Jip en Janneke boek is tientallen jaren na de eerste release nog steeds een plezier om te lezen. Alle avonturen van Jip en Janneke van deel 1 tot en met 5 zijn gebundeld in één groot boek. Elke bladzijde is voorzien van prachtige zwart wit illustraties zoals het alleen bij Jip & Janneke kan. De illustraties zijn uiteraard gemaakt door Fiep Westendorp. Dit iconische duo weet Jip & Janneke zelfs in deze tijd nog steeds tot leven te brengen. Eigenlijk mag dit boek natuurlijk niet ontbreken in de kinderkamer. Het is een klassieker waar je zelf veel plezier aan gehad hebt en je kinderen ook van gaan genieten. Wij besloten daarom in het heden een korte review te schrijven.

Jip en Janneke boek vol verhalen en avonturen

Alle sterren uit de verhalen van Jip en Janneke komen opnieuw tot leven in dit gemoderniseerde kinderboek. Zo kom je verhalen tegen van hond Takkie of poes Siep. Annie M.G. Schmidt weet als geen ander deze prachtige verhalen tot leven te brengen. Ondanks dat de verhalen tientallen jaren oud zijn kunnen de kinderen er nog steeds van genieten. Dit boekje is echt geschreven voor kinderen vanaf 2 jaar. De lengte van de verhalen is precies lang genoeg voor de concentratie van de jonge kinderen. De illustraties geven een uniek beeld van Jip & Janneke zoals je ze zelf ooit als kind gezien hebt.

Een boek dat thuishoort in de kinderkamer

In onze korte review zijn we duidelijk dat dit hardcover boek gewoon in de kast van de kinderkamer hoort te staan. Het blijft leuk om de verhalen van Jip & Janneke opnieuw voor je kinderen voor te lezen. Voor veel ouders zijn de verhalen en tekeningen een feest van herkenning. De verhalen blijven leuk om te lezen en zijn heerlijk fantasierijk voor de kinderen. Het is echt een feest om je kinderen uit het Jip en Janneke boek voor te lezen.

You may also like