Het Sapiens boek neemt je mee terug in de geschiedenis bij het ontstaan van de mens. Honderdduizend jaar geleden waren er zes verschillende soorten mensen. Wij zijn het enige soort dat door ontwikkelt is en het overleefd heeft. Maar hoe komt het eigenlijk dat wij zijn overgebleven? Maar vooral waarom zijn we steden, koningkrijken, boeken en wetten gaan schrijven? In Het Sapiens boek neemt docent geschiedenis Yuval Noah Harari je mee in de geschiedenis van de mens. Je krijgt zo een beeld waarom we geworden zijn wie we zijn. Een fascinerend boek dat al een tijdje in de top 10 met meest gelezen boeken van Nederland staat. Wij besloten daarom een korte review te schrijven over het Sapiens boek.

Sapiens boek is al sinds de release een bestseller

Wereldwijd zijn er meer dan één miljoen boeken van Sapiens verkocht. Vijf jaar na de eerste uitgave is het nog steeds een bestseller. In dit boek maak je echt kennis met de mens en het ontstaan van de mens. Er worden vragen beantwoord over de mens en waarom we eigenlijk zien wie we zijn. Moeilijke zaken maakt hij ineens gemakkelijk bespreekbaar. Hierdoor is het boek ontzettend interessant om te lezen. De schrijver komt zelf uit Jeruzalem en geeft ook een unieke kijk op de oorlogen in het Midden-Oosten. Hij bekijkt de heilige oorlogen vanuit een uniek perspectief. Kortom een heerlijk boek om te lezen als je interesse hebt in de mens en de geschiedenis van de mens.

Ons oordeel over het Sapiens boek

Het boek Sapiens is regelmatig confronterend en geeft een nieuwe kijk op het leven en de wereld van de mens. Je begint de mens dankzij dit boek veel beter te begrijpen. Kortom een echte must have om te lezen als je geïnteresseerd bent in de mens. Het is zeker weten een genoegen om dit heerlijke boek te lezen.

You may also like